۱۳۸۷ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

پیام - نظام نشانه ای - باور

تبادل نظام های ثابت نشانه ای و تاثیر آنها در تحول نظام نشانه ای در مبدا و مقصد

پیام یک نظام نشانه ای ثابت است . یعنی پس از ثابت شدن به عنوان یک نشانه ی ترکیبی یا پیچیده یا نظام نشانه ای مشخص ، ارسال می شود و چون از نظام نشانه ای مادر جدا شده ، امکان تحول نشانه ای یافتن ، توسط مبدا را از دست می دهد و زندگی مستقلی می یابد و اگر تحولی بعدا بیابد ؛ در ارتباط با مقصد هایی که رسیده و در هم آمیختگی با نظام های پویای مقصد تحول می یابد.

اجزاء نظام نشانه ای ، در مقصد در ترکیب با نظام موجود در آن ، بر اساس قوائد شکل گیری نظام های نشانه ای ( که بر اساس بازنمایی فرایندهای واقعی این قوائد روی نشانه ها عمل می کنند) نظام های نوین نشانه ای را ایجاد می کنند . بنا بر این هنگام ارسال نظام های نشانه ای بایستی با توجه به اینکه احتمالا چه نظام های نشانه ای نوینی ، امکان ایجاد در مقصد را دارند ؛ به ارسال نظام نشانه ای ثابت مطلوب اقدام نمود

پیام ها ، همیشه توسط فرستندگان و گیرندگان تحول میا بند و حتی اجزاء آنها( یعنی نشانه ها و قوائد همبندی و همنشینی) نیز تغییر می کنند . اشارات نشانه ها و نظام های نشانه ای ، بر اساس تجربیات ما در زندگی و مصادیق الحاقی توسط ما به آنها ، دگر گونه می شوند. و جالب است که با این حال مبدا پیدایش باورهای خلل ناپذیر نیز می گردند.

باورهایی که فردیند و ما آنها را شبیه باور های دیگران می دانیم در حالی که متفاوتند.

هیچ نظری موجود نیست: